سپس آقای سیاهپوش سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان و اردن با عرض خیر مقدم به همکاران از تلاشها و زحمات گروههایی که فعّالیّت بیشتری درخصوص فعّال کردن وبلاگ گروه، تهیه و تنظیم جزوات آموزشی، برگزاری مسابقات متناسب با رشتهی مربوطه و به ویژه از زحمات ارزشمند همکارانی که در طرّاحی و برگزاری آزمون علمی در سطح مجتمعهای آموزشی سوریه و لبنان دخالت داشتهاند، تشکّر و قدردانی نمودند.
ایشان افزودند که اگر قرار باشد ما شاهد تحوّلی در رابطه با آموزش و پرورش دانش آموزان و در سطح مدارس باشیم نقطهی شروع و منشاء تمام پیشرفتها ناشی از برنامهریزی مناسب، اقدامها و تلاشهایی است که گروههای آموزشی در طول سال تحصیلی انجام خواهد داد. همچنین متذکّر شدند که با توجّه به اینکه برای سومین سال متوالی میباشد که آزمون علمی در بین مجتمعهای آموزشی تحت حوزهی این سرپرستی در سه مرحله و با اهدافی همچون ایجاد فضای علمی، تحرّک و پویایی، ایجاد انگیزه و تشویق دانش آموزان به مطالعه و رقابت سالم در بین آنان، پی بردن به نتایج و بازخورد تدریس و زحمات همکاران، شناسایی و تقویت نقاط قوت و رفع موانع و نواقصات برگزار میگردد، از مدیران گروهها درخواست نمودند که جهت برگزاری هر چه بهتر و با شکوهتر این آزمون در سال تحصیلی جاری به بحث و تبادل نظر پرداخته و پس از مشورت و همفکری تصمیمات لازم را درخصوص منابع آزمون، تعداد مراحل برگزاری آزمون و زمان برگزاری هر مرحله را اتّخاذ نمایند.
در ادامه نیز معانت آموزشی و پرورشی سرپرستی جناب آقای سرداری، نکات ضروری درخصوص عملکرد گروههای آموزشی و نحوهی فعّالیّتها و اقداماتی که باید انجام پذیرد از قبیل به روز نگه داشتن اطّلاعات وبلاگها، برگزاری کارگاههای آموزشی، اجرای مسابقات علمی، تهیه و تنظیم جزوههای آموزشی و کمک درسی مطالبی را یاد آور شدند.
سپس مدیران گروهها به ارائهی نکته نظرات خود پرداخته و پیرامون حوزهی کاری و فعّالیّت گروهها و همکاری آنها با همدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان با موافقت مدیران گروهها و سرپرستی مدارس تصمیمات ذیل اتّخاذ گردید:
* آزمون علمی در سال تحصیلی جاری در سه مرحله و برای تمام دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی و در همهی مجتمعهای آموزشی این سرپرستی برگزار گردد.
* نمرهی امتحانات کتبی دانش آموزان در نیم سال اول به عنوان مرحلهی اول آزمون قلمداد گردد ولی از قبل به آنان اطّلاع رسانی شود.
* در طرّاحی سئوالات مرحلهی دوم و سوم آزمون از مجموع سئوالات آزمون یار و معلم ساخته استفاده گردد.
* مرحلهی دوم آزمون در هفتهی اول اسفندماه و مرحلهی سوم آزمون در هفتهی دوم اردیبهشت برگزار گردد.
* پس از هر مرحله به سه نفر از دانش آموزان هر پایهی تحصیلی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند از طرف سرپرستی، تقدیرنامه و جوایزی اهداء گردد.
* به تعدادی از دانش آموزانی هم که نسبت به مرحلهی قبلی رشد و پیشرفت داشته باشند، از طرف مدارس جوایزی اهداء گردد.